Technologia w coraz większym stopniu wkracza w codzienne życie lekarzy i pacjentów. Narzędzia, które powstają w ramach sektora healthcare łączą w sobie rozwiązania sprzętowe i programowe. Dzięki wielopoziomowej integracji różnych platform możliwe jest tworzenie cyfrowych narzędzi, które usprawnią usługi medyczne, w tym diagnostykę czy bezpośrednie leczenie pacjentów.
Używając platform cyfrowych, oprogramowania, sprzętu opartego na IoT, zwiększamy zastosowania technologii na rynku cyfrowego zdrowia. Usprawniamy zarządzanie obiektami medycznymi, opiekę nad pacjentami czy optymalizujemy pracę lekarzy i pielęgniarek.
Wszystkie podmioty zaangażowane w poszerzanie dostępnych rozwiązań MedTech odnoszą korzyści jako użytkownicy końcowi. Dziś już nikogo nie dziwi, że można umówić się na e-wizytę bez konieczności podróżowania do kliniki na każdą konsultację. Technologia medyczna pozwala nam na coraz sprawniejsze korzystanie z nowych aplikacji, dzięki czemu cały sektor funkcjonuje sprawniej, co bezpośrednio przekłada się na zdrowie pacjentów.
W sektorze Digital Tech działa już 30 000 inwestorów. W ostatnich latach inwestycje na tym rynku wzrosły o 200%.
Prognozowany wzrost rynku w najbliższych latach szacowany jest na 5,6% rocznie.
Według raportu Deloitte, inwestycje w innowacje MedTech oparte na danych, diagnostykę czy ortopedię wzrosły w Europie Zachodniej o 24%.
Według Boston Consulting Group, inwestorzy zwracają uwagę na 6 głównych aspektów przy inwestowaniu w rozwiązania Digital Health:
Jasno zdefiniuj problem, który chcesz rozwiązać
Kluczem jest wybranie najważniejszych problemów, których rozwiązanie w znaczący sposób zmieni życie docelowego użytkownika. Dzięki takiemu podejściu, już na etapie Discovery i Design, znacznie szybciej będzie można zbudować produkt, który odniesie sukces rynkowy. Zawsze warto zadać sobie pytanie „jaką wartość daje ta funkcja naszemu użytkownikowi? Czy warto w nią zainwestować?”
Naturalnym krokiem po zrozumieniu założeń produktu jest etap projektowania. Cały proces powinien być oparty o Design Thinking, dzięki któremu dużo łatwiej jest analizować i rozwiązywać złożone problemy w prosty, uporządkowany sposób.
Kluczem jest wybranie najważniejszych problemów, których rozwiązanie w znaczący sposób zmieni życie docelowego użytkownika. Dzięki takiemu podejściu, już na etapie Discovery i Design, znacznie szybciej będzie można zbudować produkt, który odniesie sukces rynkowy. Zawsze warto zadać sobie pytanie „jaką wartość daje ta funkcja naszemu użytkownikowi? Czy warto w nią zainwestować?”
Proces testowania aplikacji jest krytyczny dla powodzenia całego projektu. Ważne jest, aby proces testowania stał się integralną częścią procesu rozwoju produktu.
Bardzo często, na wczesnych etapach rozwoju aplikacji, rolę testera może częściowo przejąć Właściciel Produktu, który będąc odpowiedzialnym za zarządzanie zakresem prac, jest najlepszą osobą do weryfikacji, czy dana część systemu działa zgodnie z oczekiwaniami użytkownika końcowego. W przypadku konieczności wprowadzenia poprawek lub ulepszeń, szybka reakcja Właściciela Produktu umożliwi zespołowi natychmiastową interwencję.
Podczas kolejnego etapu warto rozszerzyć siły testujące. W tym celu tworzy się grupę testerów alfa, których zadaniem jest przeprowadzanie testów, aktualizacja scenariuszy testowych oraz przekazywanie najbardziej konkretnych informacji zwrotnych zespołowi produktowemu. Grupa alfa jest grupą zamkniętą i zazwyczaj dobrym pomysłem jest rozpoczęcie jej budowy już w pierwszych dniach rozwoju oprogramowania.
Nie ma problemu do rozwiązania / Aplikacja nie rozwiązuje problemu, który mają użytkownicy
Niewystarczające zasoby marketingowe
Brak lub słaba strategia UX
Stałe plany, które nie uwzględniają zmian
Bezpieczeństwo danych i zgodność z przepisami
Wiele urządzeń i protokołów
Strategia przyjmowania użytkowników
Od samego początku GMI było w stanie przewidzieć możliwe ryzyka i przerwy. Środowisko projektowe zostało dostosowane do naszego trybu pracy i było na tyle proste, że właściciel produktu mógł spełnić wymagania swoje i zespołu programistów.
Dzięki dużej dbałości o jakość kodu, projekt został dostarczony na czas i nie było żadnych wewnętrznych komplikacji związanych z rozwojem produktu. Pojawiły się natomiast komplikacje zewnętrzne (dostawcy usług), które GMI pomogło rozwiązać wspólnie z nami.
Zobacz Case StudyZ największą przyjemnością i pełną odpowiedzialnością rekomendujemy firmę GMI jako profesjonalnego wykonawcę aplikacji internetowych i systemów CMS. Wybraliśmy GMI przede wszystkim dlatego, że bardzo profesjonalnie podeszli do naszego zapytania ofertowego. Bardzo płynny kontakt już na wczesnym etapie rozmów zapowiadał, że wdrożenie będzie równie sprawne i tak też się stało.
Jeśli w przyszłości pojawi się możliwość wspólnej realizacji kolejnego projektu, na pewno ponownie skorzystamy z usług GMI.
Zobacz Case StudyWspółpracowałem z GMI Group przy wielu projektach w ciągu ostatnich 4 lat. Zawsze byłem zadowolony z jakości zleconych prac, które wykonywał Mikołaj Lehman i jego cały zespół programistyczny.
GMI posiada unikalne umiejętności przekładania pomysłów na rzeczywistość. Są bardzo wydajni, dyskretni i przede wszystkim godni zaufania.
See Case Study