Startupowy link building – sprawdź, jak niskobudżetowo pozyskiwać linki

Czy wiesz, że 9 na 10 startupów umiera śmiercią naturalną? Jeżeli wydajność i rozwój startupu uzależniony jest głównie od obecności w sieci, warto podjąć odpowiednie kroki, które szybko i skutecznie wypromują startup.

W zasadzie obecność w sieci sprowadza się do obecności na 1 stronie wyszukiwarki. 75% użytkowników nie otwiera drugiej strony wyników w Google, czy Yahoo. Nie ma Cię na 1 stronie Google – nie istniejesz.

Istnieje wiele tricków z zakresu SEO, z których warto skorzystać. Jedną z metod jest postawienie na efektywny link building. Jest to jedno z najbardziej opłacalnych i stosunkowo szybkich działań SEO.

Kluczowe aspekty dobrego link buildingu

  • Znajdź dotychczasowo nielinkowane podstrony
  • Rozpocznij współpracę z innym podmiotem z branży, zawiąż współpracę biznesową
  • Analizuj i monitoruj swoją bazę linków
  • Znajdź domeny, które linkują do Twojej konkurencji, a u których nie masz jeszcze swojego linka

Link building od samego początku

link building startup

Rozpoczynanie linkowania może wydawać się dosyć zniechęcające, absurdalnie trudne i przekraczające Twoje możliwości. Nic bardziej mylnego. Wystarczy odpowiednia strategia i sumienność.

Zacznij od stworzenia listy szybkich pomysłów, które zajmą Ci możliwie mało czasu. W takiej liście możesz zawrzeć: zawiązanie partnerstwa biznesowego i próbę przemycenia linku, przeanalizowanie perspektyw związanych z PR, czy analiza konkurencji.

Rozpoczęcie tworzenia strategii budowania bazy linków od powyższych działań ułatwi Ci późniejsze szczegółowe planowanie kolejnych kroków do uzyskania pierwszego miejsca w wynikach zwróconych przez wyszukiwarkę.

Link building przy ograniczonym czasie i zasobach

Nie skupiaj się na ogromnych wielomiesięcznych kampaniach – na nie przyjdzie jeszcze czas. Przede  wszystkim spójrz na link building z obecnej perspektywy. Zawsze przecież możesz zdobyć kilka linków bez skomplikowanych działań i niemal bez żadnego wkładu własnego.

Oczywiście nie oznacza to, że masz zacząć pasożytować. Prawdziwe zdobywanie linków to przede wszystkim generowanie treści. Staraj się jednak minimalizować ilość tworzonego contentu i maksymalizować ilość linków, które masz zamiar uzyskać. Pamiętaj, aby tworzyć content na czasie, poczytny, zachęcający odbiorców do rozpowszechniania.

Zastanów się również, jakie aspekty związane z link buildingiem możesz outsourcować. Dobrym pomysłem jest outsourcing najbardziej wymagających, trudnych i czasochłonnych aspektów związanych z budowaniem bazy linków.

Zastanów się, jak prezentuje się Twój stan wiedzy o SEO

link building startup

SEO to dynamicznie zmieniająca się branża. Sposób działania algorytmów wyszukiwarek może zmieniać się z dnia na dzień, a cała strategia opierana na dotychczasowym działaniu może nie przynieść żadnych efektów.

Pogłębiaj swoją wiedzę o pozycjonowaniu i bądź na bieżąco z nowinkami. Tylko z odpowiednim zapleczem wiedzy będziesz w stanie tworzyć dobrą bazę linków.

Kupowanie płatnych linków?

Google oraz inne wyszukiwarki niechętnie patrzą na takie działania. Zdobywanie płatnych linków jest coraz cięższe, a opieranie swojej bazy wyłącznie na takich linkach nie przyniesie Ci żadnych znaczących korzyści. Odradzamy kupowanie linków, ponieważ w przyszłości na pewno powstanie algorytm ograniczający i karzący takie występki.

Uzyskiwanie linków wysokiej wartości z popularnych domen

Najlepszym sposobem na uzyskanie takich potężnych linków jest wykreowanie dobrego PR’u swojego startupu. Najszybciej uzyskasz taki link, tworząc bardzo dobry content. Ponownie – staraj się tworzyć treści, którymi chce się dzielić i udostępniać je. Postaw na jakość, innowacyjność i merytorykę.

Przed wysyłaniem zapytania do właścicieli takich domen, warto zastanowić się, jakie treści mogą ich zainteresować. Zastanów się:

  • Jakie artykuły najczęściej publikują?
  • Co możesz zrobić, aby zbudować relację przed zaproponowaniem udostępnienia Twojej treści?
  • Jak możesz przekonać ich, żeby przystali na Twoją propozycję?

Nie ograniczaj się wyłącznie do tekstu

link building startup

Tworzenie contentu każdego rodzaju (wideo, infografik, grafik, czy plików audio) otworzy przed Tobą wcześniej zamknięte drogi uzyskiwania nowych linków. Przede wszystkim ustal swoje potrzeby i cele, które zamierzasz osiągnąć. Dopiero wtedy powinieneś decydować, jaki format treści będzie najbardziej odpowiedni do sytuacji.

Istnieje wiele metod na skuteczne budowanie bazy linków. Dla startupów podstawą powinno być obranie odpowiedniej strategii już od samego początku linkowania. Pamiętaj również, aby liczyć siły na zamiary. Najtrudniejsze aspekty związane z link buildingiem warto outsourcować firmie pozycjonerskiej. Niemniej, większość działań bez problemu wykonasz sam, wystarczy samozaparcie i regularne podnoszenie poziomu wiedzy o SEO.