Mikołaj Lehman

Porównanie 5 najpopularniejszych narzędzi do e-mail marketingu

Dlaczego warto używać narzędzi do e-mail marketingu?

Powodów jest wiele. Jeżeli prowadzisz witrynę lub sklep, które stanowią dla Ciebie źródło dochodu, powinieneś mieć stworzoną listę e-maili osób, które polubiły Twoją witrynę, zrobiły na niej zakupy lub w inny sposób zaprezentowały zaciekawienie tym, co robisz. Takie osoby to zwykle najlepsi klienci ze wszystkich. Warto więc mieć z nimi dobry kontakt.

Ruch w sklepie lub na witrynie jest zmienny, a raz pozyskany adres e-mail to świetny początek udanej i dłuższej relacji z klientem. Co więcej, e-mail marketing odznacza się największym współczynnikiem ROI (zwrotu z inwestycji), co tworzy z niego jedno z lepszych narzędzi używanych w e-commerce.

Nieważne, czy posiadasz już, czy dopiero gromadzisz bazę kontaktów. Od samego początku warto korzystać z dobrego oprogramowania umożliwiającego sprawne i wydajne wysyłanie e-maili i zarządzania bazą kontaktów.

Im większy poziom automatyzacji w e-mail marketingu, tym lepiej. Umożliwiają to autorespondery. Są to systemy poczty elektronicznej, które można konfigurować i za ich pomocą hurtowo wysyłać e-maile z całą masą dodatkowych i uzupełniających się funkcjonalności. W tym artykule porównamy 5 najpopularniejszych narzędzi do e-mail marketingu. Zapraszamy do lektury.

MailChimp

Pierwszy na tapetę idzie MailChimp. Mimo sporej popularności narzędzie odznacza się nieco mało intuicyjnym interfejsem i ciężkim nawigowaniem po funkcjonalnościach. Poza tym ma kilka kluczowych zalet i wad.

Zalety

  • narzędzie jest darmowe do 2 tysięcy subskrybentów i 12 tysięcy maili miesięcznie;
  • działanie w czasie rzeczywistym;
  • wyposażony jest w 300 szablonów e-maili;
  • umożliwia wykonywanie testów A/B;
  • podpowiada, o jakiej porze warto wysłać e-mail, aby ten uzyskał maksymalny współczynnik konwersji.

Wady

  • mało intuicyjny;
  • nie pozwala wysyłać treści związanych z zarabianiem online i pracy w domu;
  • uniemożliwia stosowania marketingu partnerskiego (Affilate marketing);
  • brak wsparcia w darmowej wersji oprogramowania.

Dedykowany dla…

Wszystkich tych, którzy nie będą korzystać z marketingu partnerskiego i nie zamierzają wysyłać maili związanych z tematami zabronionymi przez twórców oprogramowania. Poza tym MailChimp jest prosty i oferuje stosunkowo prostą i podstawową funkcjonalność, wobec czego rekomendowany jest początkującym użytkownikom.

GetResponse (pl)

GetResponse to jedno z najlepszych narzędzi do e-mail marketingu. Został stworzony przez polskich deweloperów i oferuje pokaźny zestaw funkcjonalności, które z pewnością przypadną do gustu zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom.

Narzędzie dostępne jest w darmowym planie przez miesiąc. Po tym okresie konieczne jest wykupienie abonamentu. Niemniej warto pokusić się o kupno licencji, ponieważ GetResponse jest intuicyjny, rozbudowany i łatwy w obsłudze. Znajdzie się tu również kilka autorskich funkcji, które ułatwią nam życie.

Zalety

  • bardzo prosta obsługa;
  • intuicyjne interfejsy;
  • solidne wsparcie przez czat 24/7;
  • rozbudowane testy A/B;
  • ponad 5 tysięcy szablonów e-maili;
  • możliwość wysyłania maili dostosowanych do lokalnego czasu odbiorcy;
  • łatwe importowanie i eksportowanie bazy kontaktów;
  • prosta konfiguracja i duży poziom automatyzacji;
  • świetnie sprawdza się na naszym rodzimym rynku.

Wady

Nie znaleźliśmy żadnych wad, które wpływałyby na pracę z tym programem.

Dedykowany dla…

Wszystkich, którzy szukają taniego, funkcjonalnego i zaawansowanego narzędzia jednocześnie oferującego prostą i intuicyjną obsługę.

Aweber

Kolejne popularne rozwiązanie. Aweber rekomendowany jest przez wielu użytkowników z całego świata. Niestety narzędzie trochę kosztuje, wobec czego nie wszystkich będzie na nie stać (a zwłaszcza początkujących e-mail marketerów).

Aweber jest funkcjonalny, rozbudowany i w miarę intuicyjny w obsłudze. Problemem może okazać się przemieszczanie kontaktów pomiędzy listami oraz ich dublowanie.

Zalety

  • prosty w obsłudze;
  • czat online;
  • możliwość korzystania z jednego konta dla wielu list;
  • testy A/B;
  • możliwość dodawania załączników;
  • 700 szablonów e-mail;
  • bezpłatna 30-dniowa wersja próbna.

Wady

  • drogie plany cenowe, których ceny rosną w zależności od ilości subskrybentów;
  • niezbyt rozbudowana funkcjonalność.

Najlepszy dla…

Osób korzystających z prostych list subskrybentów i niezamierzających używać zaawansowanych funkcjonalności.

Mad Mimi

Mad Mimi to szybkie i sprawnie funkcjonujące narzędzie. Niestety to, co jednocześnie jest niewątpliwą zaletą oprogramowania – prostota, jest jednocześnie jego wadą. Próżno szukać tu rozbudowanych funkcjonalności i możliwości wykonywania zaawansowanych operacji związanych z bazami kontaktów.

Mad Mimi dodatkowo blokuje treści związane z marketingiem afiliacyjnym. Jeżeli jednak nie jest on dla Ciebie ważnym aspektem, wówczas Mad Mimi może okazać się całkiem dobrą usługą do e-mail marketingu.

Zalety

  • szybkie działanie i proste użycie;
  • darmowy do 100 kontaktów;
  • łatwe przenoszenie kontaktów pomiędzy listami;
  • tanie plany cenowe;
  • wsparcie za pomocą czatu online.

Wady

  • wysyłanie niektórych treści jest zakazane w regulaminie;
  • możliwość korzystania wyłącznie z jednego konta naraz;
  • wyłącznie jeden szablon e-mail.

Najlepszy dla…

Osób, które szukają szybkiego, nieskomplikowanego i taniego narzędzia do e-mail marketingu. Mad Mimi jest intuicyjne i łatwe w konfiguracji. Blokowanie treści związanych z marketingiem afiliacyjnym i innymi tematami może ograniczyć fanów tego narzędzia.

FreshMail (pl)

Jeden z popularniejszych programów do e-mail marketingu w Polsce. Świetne, intuicyjne i rozbudowane narzędzie. Poza tym Freshmail posiada atrakcyjne cenowo plany i uznawany jest na całym świecie jako zdecydowany lider narzędzi do e-mail marketingu.

Bardzo elastyczny, prosty w konfiguracji, oferujący całą masę ciekawych funkcji. Odnajdą się w nim zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści.

Zalety

  • ogromne możliwości importowania baz kontaktów z innych usług;
  • szybkie działanie i duża intuicyjność;
  • możliwość importowania własnych szablonów e-maili;
  • możliwość tworzenia kodów kreskowych do wysyłanych e-maili wprost z poziomu FreshMaila;
  • testy A/B;
  • atrakcyjny cenowo.

Wady

  • nieco skomplikowane tworzenie gotowego e-maila;
  • brak możliwości grupowania projektów.

Najlepszy dla…

Zarówno amatorów, jak i profesjonalistów, którzy szukają skutecznego narzędzia e-mail marketingowego kompleksowo wspierającego kampanie e-mail marketigowe. FreshMail jest relatywnie tani i oferuje ogrom funkcji. Posiada kilka niedociągnięć, które w żaden sposób nie wpływają na funkcjonalność usługi.

Do you like this article? Share it with your friends:

Recommended articles