Dlaczego warto używać narzędzi do e-mail marketingu?
Powodów jest wiele. Jeżeli prowadzisz witrynę lub sklep, które stanowią dla Ciebie źródło dochodu, powinieneś mieć stworzoną listę e-maili osób, które polubiły Twoją witrynę, zrobiły na niej zakupy lub w inny sposób zaprezentowały zaciekawienie tym, co robisz. Takie osoby to zwykle najlepsi klienci ze wszystkich. Warto więc mieć z nimi dobry kontakt.
Ruch w sklepie lub na witrynie jest zmienny, a raz pozyskany adres e-mail to świetny początek udanej i dłuższej relacji z klientem. Co więcej, e-mail marketing odznacza się największym współczynnikiem ROI (zwrotu z inwestycji), co tworzy z niego jedno z lepszych narzędzi używanych w e-commerce.
Nieważne, czy posiadasz już, czy dopiero gromadzisz bazę kontaktów. Od samego początku warto korzystać z dobrego oprogramowania umożliwiającego sprawne i wydajne wysyłanie e-maili i zarządzania bazą kontaktów.
Im większy poziom automatyzacji w e-mail marketingu, tym lepiej. Umożliwiają to autorespondery. Są to systemy poczty elektronicznej, które można konfigurować i za ich pomocą hurtowo wysyłać e-maile z całą masą dodatkowych i uzupełniających się funkcjonalności. W tym artykule porównamy 5 najpopularniejszych narzędzi do e-mail marketingu. Zapraszamy do lektury.
MailChimp
Pierwszy na tapetę idzie MailChimp. Mimo sporej popularności narzędzie odznacza się nieco mało intuicyjnym interfejsem i ciężkim nawigowaniem po funkcjonalnościach. Poza tym ma kilka kluczowych zalet i wad.
Zalety
- narzędzie jest darmowe do 2 tysięcy subskrybentów i 12 tysięcy maili miesięcznie;
- działanie w czasie rzeczywistym;
- wyposażony jest w 300 szablonów e-maili;
- umożliwia wykonywanie testów A/B;
- podpowiada, o jakiej porze warto wysłać e-mail, aby ten uzyskał maksymalny współczynnik konwersji.
Wady
- mało intuicyjny;
- nie pozwala wysyłać treści związanych z zarabianiem online i pracy w domu;
- uniemożliwia stosowania marketingu partnerskiego (Affilate marketing);
- brak wsparcia w darmowej wersji oprogramowania.
Dedykowany dla…
Wszystkich tych, którzy nie będą korzystać z marketingu partnerskiego i nie zamierzają wysyłać maili związanych z tematami zabronionymi przez twórców oprogramowania. Poza tym MailChimp jest prosty i oferuje stosunkowo prostą i podstawową funkcjonalność, wobec czego rekomendowany jest początkującym użytkownikom.
GetResponse (pl)
GetResponse to jedno z najlepszych narzędzi do e-mail marketingu. Został stworzony przez polskich deweloperów i oferuje pokaźny zestaw funkcjonalności, które z pewnością przypadną do gustu zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom.
Narzędzie dostępne jest w darmowym planie przez miesiąc. Po tym okresie konieczne jest wykupienie abonamentu. Niemniej warto pokusić się o kupno licencji, ponieważ GetResponse jest intuicyjny, rozbudowany i łatwy w obsłudze. Znajdzie się tu również kilka autorskich funkcji, które ułatwią nam życie.
Zalety
- bardzo prosta obsługa;
- intuicyjne interfejsy;
- solidne wsparcie przez czat 24/7;
- rozbudowane testy A/B;
- ponad 5 tysięcy szablonów e-maili;
- możliwość wysyłania maili dostosowanych do lokalnego czasu odbiorcy;
- łatwe importowanie i eksportowanie bazy kontaktów;
- prosta konfiguracja i duży poziom automatyzacji;
- świetnie sprawdza się na naszym rodzimym rynku.
Wady
Nie znaleźliśmy żadnych wad, które wpływałyby na pracę z tym programem.
Dedykowany dla…
Wszystkich, którzy szukają taniego, funkcjonalnego i zaawansowanego narzędzia jednocześnie oferującego prostą i intuicyjną obsługę.
Aweber
Kolejne popularne rozwiązanie. Aweber rekomendowany jest przez wielu użytkowników z całego świata. Niestety narzędzie trochę kosztuje, wobec czego nie wszystkich będzie na nie stać (a zwłaszcza początkujących e-mail marketerów).
Aweber jest funkcjonalny, rozbudowany i w miarę intuicyjny w obsłudze. Problemem może okazać się przemieszczanie kontaktów pomiędzy listami oraz ich dublowanie.
Zalety
- prosty w obsłudze;
- czat online;
- możliwość korzystania z jednego konta dla wielu list;
- testy A/B;
- możliwość dodawania załączników;
- 700 szablonów e-mail;
- bezpłatna 30-dniowa wersja próbna.
Wady
- drogie plany cenowe, których ceny rosną w zależności od ilości subskrybentów;
- niezbyt rozbudowana funkcjonalność.
Najlepszy dla…
Osób korzystających z prostych list subskrybentów i niezamierzających używać zaawansowanych funkcjonalności.
Mad Mimi
Mad Mimi to szybkie i sprawnie funkcjonujące narzędzie. Niestety to, co jednocześnie jest niewątpliwą zaletą oprogramowania – prostota, jest jednocześnie jego wadą. Próżno szukać tu rozbudowanych funkcjonalności i możliwości wykonywania zaawansowanych operacji związanych z bazami kontaktów.
Mad Mimi dodatkowo blokuje treści związane z marketingiem afiliacyjnym. Jeżeli jednak nie jest on dla Ciebie ważnym aspektem, wówczas Mad Mimi może okazać się całkiem dobrą usługą do e-mail marketingu.
Zalety
- szybkie działanie i proste użycie;
- darmowy do 100 kontaktów;
- łatwe przenoszenie kontaktów pomiędzy listami;
- tanie plany cenowe;
- wsparcie za pomocą czatu online.
Wady
- wysyłanie niektórych treści jest zakazane w regulaminie;
- możliwość korzystania wyłącznie z jednego konta naraz;
- wyłącznie jeden szablon e-mail.
Najlepszy dla…
Osób, które szukają szybkiego, nieskomplikowanego i taniego narzędzia do e-mail marketingu. Mad Mimi jest intuicyjne i łatwe w konfiguracji. Blokowanie treści związanych z marketingiem afiliacyjnym i innymi tematami może ograniczyć fanów tego narzędzia.
FreshMail (pl)
Jeden z popularniejszych programów do e-mail marketingu w Polsce. Świetne, intuicyjne i rozbudowane narzędzie. Poza tym Freshmail posiada atrakcyjne cenowo plany i uznawany jest na całym świecie jako zdecydowany lider narzędzi do e-mail marketingu.
Bardzo elastyczny, prosty w konfiguracji, oferujący całą masę ciekawych funkcji. Odnajdą się w nim zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści.
Zalety
- ogromne możliwości importowania baz kontaktów z innych usług;
- szybkie działanie i duża intuicyjność;
- możliwość importowania własnych szablonów e-maili;
- możliwość tworzenia kodów kreskowych do wysyłanych e-maili wprost z poziomu FreshMaila;
- testy A/B;
- atrakcyjny cenowo.
Wady
- nieco skomplikowane tworzenie gotowego e-maila;
- brak możliwości grupowania projektów.
Najlepszy dla…
Zarówno amatorów, jak i profesjonalistów, którzy szukają skutecznego narzędzia e-mail marketingowego kompleksowo wspierającego kampanie e-mail marketigowe. FreshMail jest relatywnie tani i oferuje ogrom funkcji. Posiada kilka niedociągnięć, które w żaden sposób nie wpływają na funkcjonalność usługi.