Mikołaj Lehman

Case study: My Super Style

Klient

Naszym Klientem są reprezentanci firmy, która doskonale porusza się w branży rozrywkowej, a w szczególności gier przeglądarkowych. Osoby, z ktorymi współpracowaliśmy znają od podszewki specyfikę gier dla dziewczyn, dokładnie rozumieją ich potrzeby oraz potrafią przekuć tę wiedzę na model biznesowy.

Bazując na aktualnej ofercie konkurencji Klient chciał stworzyć grę, która będzie się wyróżniać na ich tle. Klient postawił na dopracowany design strony jak i awatarów, tak samo jak szybkość działania samej gry.

Rezultat

Projekt MySuperStyle dotyczył zbudowania gry przeglądarkowej dla wszystkich entuzjastów mody kobiecej. Aplikacja polega na budowaniu awatara oraz kierowaniu jego karierą.

Po wejściu na stronę www.mysuperstyle.pl mamy możliwość zaprojektowania własnego awatara bez konieczności rejestracji. W ten sposób możemy już dostać przedsmak tego co czeka nas w dalszej części aplikacji.

Po zalogowaniu pokazuje się nam panel główny z newsami. W zakładkach mamy do wyboru odwiedzenie Centrum Mody, SPA, możliwość zmiany outfitu oraz ścieżki kariery. Dodatkowo możemy wejść do Społeczności gdzie zobaczymy tablicę, znajomych oraz prywatne wiadomości. Użytkownik na wstępie otrzymuje pulę Diamentów i Starletów (walut w grze) za które może kupić ubrania oraz zmienić makeup czy fryzurę. Dodatkowo może też kupić pakiet Diamentów za pomocą przelewu, PayPal lub też SMSa. Ceny zależą od rodzaju konta – zwykłe lub VIP. W serwisie organizowane są konkursy na najlepszą stylizację, w których każdy może wziąć udział. Nagrodami jest zazwyczaj zestaw Diamentów do wykorzystania w grze.

Wyzwania

Ekstremalnie ważną kwestią było zoptymalizowanie strony w taki sposób aby szybko ładowała się pomimo dużej ilości obrazków bez konieczności zwiększania zasobu serwera. Społeczność gry rozwijała się w szybkim tempie oraz ich przyrost był wysoki. Użytkownicy wykonując jednocześnie wiele czynności na stronie generowali tysiące zapytań w ciągu minuty. Poprzez optymalizację aplikacji poprawiliśmy wydajność całego serwisu o prawie 25%.

Oprócz tego najbardziej rozbudowanym modułem okazały się być zadania, które zostały podzielone na kategorie: czasowe oraz wymagające wykonania konkretnej akcji. Istotnym aspektem było prawidłowe zliczanie punktów za konkretne wyzwania, których odpowiednia ilość zmieniała poziom na którym był dany użytkownik.

Wnioski

Zespół GMI dzięki użyciu wielu technologii przy produkcji stworzyło stabliną oraz wydajną grę przeglądarkową. Użyte technologie: Symfony2 oraz AngularJS umożliwiły szybkie oraz funkcjonalne przedstawienie prototypu a następnie sprawne dobudowanie pozostałych funkcji do reszty serwisu. Przemyślana architektura pozwala na łatwy rozwój gry oraz wzbogacenie jej o dodatkowe moduły.

Od momentu wystartowania serwisu (koniec listopada 2013) zarejestrowało się ponad 5000 użytkowników, z tego ⅕ jest aktywnymi użytkownikami (ambasadorzy marki, wspierający model biznesowy gry). GMI nadal rozwija grę oraz z radością obserwuje jak wielu użytkowników przybywa z miesiąca na miesiąc.

Do you like this article? Share it with your friends:

Recommended articles